sobota, 14 stycznia 2012

TAG: nasze ulubione seriale

Od jakiegoś czasu myślałam o tym, aby skrobnąć coś na temat moich ulubionych seriali, a tu Orlica wymyśliła serialowego Taga a Lissa mnie otagowała, za co bardzo dziękuję :*



ZASADY:
1. Opublikuj u siebie na blogu logo taga.
2. Napisz, kto Cię otagował.
3. Otaguj 5 innych bloggerek.
4. Wymień i opisz kilka swoich ulubionych seriali.


Dla wygody podzieliłam sobie seriale na kategorie :)

1. Ulubiony serial obyczajowy.

Gilmore girls czyli "Kochane kłopoty".

Tytułowe Gilmore girls to matka (Lorelai) i córka (Rory); z tym że to córka jest "tą rozsądną", a matka - "tą roztrzepaną". Lorelai urodziła Rory w wieku 17 lat i sama ją wychowuje. Serial przedstawia (przyjacielskie) relacje matki i córki, skomplikowane relacje między Lorelai a jej rodzicami, smutki i radości tytułowych bohaterek, ich związki - a wszystko to dzieje się w małym miasteczku, gdzie każdy każdego zna. Serial bawi i wzrusza.


2. Ulubione seriale komediowe.

Friends czyli "Przyjaciele"

Chandler, Rachel, Ross, Monica, Joey, Phoebe - czy trzeba ich komukolwiek przedstawiać?


Scrubs czyli "Hoży doktorzy"

Podoba mi się, że szpital widzimy oczami JD - czyli z nieco innej perspektywy. Podoba mi się, że do czynienia mamy tu z humorem sytuacyjnym, a nie tylko słownym. Podoba mi się, że każda z postaci jest nieco przerysowana: Turk to spontaniczny, ale dość rozsądny wariat; dr Cox ma problemy ze złością; Bob Kelso jest leniwym obżartuchem; Carla to tzw. "control freak"; Eliot jest egzaltowana; a JD... cóż, on stąpa po ziemi tylko jedną nogą :) Podoba mi "bromance" Turka i JD. Podoba mi się, że serial to nie jest typowy odmóżdżacz, a wręcz przeciwnie - śmieszy, ale daje do myślenia.


 Family Guy czyli "Głowa rodziny"

Skłamałabym jednak, gdybym powiedziała, że nie lubię się czasem odmóżdżyć. Serial tak głupi, że aż śmieszny :)

3. Ulubione seriale kryminalne.

CSI: Las Vegas czyli "CSI: Kryminalne zagadki Las Vegas"


W Las Vegas zostaje popełniona zbrodnia (najczęściej morderstwo), a spece analizują materiały zebrane na miejscu zbrodni, by w końcu wytropić sprawcę. Z wszystkich trzech wersji CSI, ta moim zdaniem jest najlepsza - lubię tych detektywów i odpowiada mi sceneria. Ogólnie serial jest bardzo ciekawy.

NCIS czyli "Agenci NCIS"

Tutaj mamy również i przestępstwa, i miejsca zbrodni, i laboratorium, i prosektorium. Ale ten serial lubię głównie za bohaterów - zwłaszcza za ekscentryczną, ale wrażliwą Abby, niezrównanego Ducky'ego, szowinistycznego DiNozzo oraz uzależnionego od kawy Gibbsa.


4. Ulubione seriale fantasy.

Nie ukrywam, że fantasy to mój ukochany gatunek; tyczy się to zarówno książek, jak i seriali :)

Charmed czyli "Czarodziejki"

Serial o siostrach, które pewnej nocy budzą w sobie swoje magiczne talenty. Prue potrafi siłą woli przenosić przedmioty, a także przebywać w dwóch miejscach jednocześnie. Piper potrafi zatrzymać czas oraz wysadzić co nieco w powietrze. Jako dobra kucharka świetnie radzi sobie również z przygotowywaniem magicznych eliksirów. Phoebe widzi przyszłość i potrafi lewitować. Przez pewien czas odczuwa również emocje innych. Paige potrafi przywołać do siebie różne przedmioty, a jako córka anioła światłości, umie również orbitować. Wszystkie siostry skutecznie rzucają zaklęcia, uwalniając San Francisco od demonów. Obejrzałam wszystkie odcinki dwa razy.


The Vampire Diaries czyli "Pamiętniki wampirów"

Amerykańska szkoła średnia, wampiry, wilkołaki, czarownice, hybrydy - jest ciekawie. Jestem pod wrażeniem fabuły serialu, która jest o wieeele bardziej intrygująca i znacznie lepiej przemyślana niż fabuła książek. Lubię też Iana Somerhaldera (ciacho) i Ninę Dobrev (ślicznotka).


Moonlight czyli "Pod osłoną nocy"

Świetny serial - do tej pory nie rozumiem, dlaczego powstał TYLKO jeden sezon! Mick St. John został przemieniony w wampira wbrew swojej woli w swoją noc poślubną i od tej pory marzy o znalezieniu lekarstwa, które zmieni go z powrotem w człowieka. Tymczasem chcąc pomagać ludziom pracuje jako prywatny detektyw, a dzięki wampirzym umiejętnościom jest w tym, co robi naprawdę dobry. Poza tym Mick jest szczerze (i z wzajemnością) zakochany w dziennikarce Beth Turner, ale związek wampira i człowieka nie jest łatwy...


True Blood czyli "Czysta krew"

Wampiry, wilkołaki, zmiennokształtni, magia, wróżki i kto wie, co jeszcze... ten serial ma w sobie wszystko, co uwielbiam :) Do tego dochodzi świetna fabuła, genialna obsada (aktorzy są naprawdę idealnie dobrani do swoich postaci), cięty język i erotyzm. Jest wciągająco i jest na czym zawiesić oko (szczególnie, jeśli jest się kobietą). Mam nadzieję, że powstanie jeszcze wiele sezonów :)

5. Ulubione seriale z dzieciństwa.

Sailor Moon czyli "Czarodziejka z księżyca"


Jako mała dziewczynka nie mogłam oderwać się od telewizora, kiedy na Polsacie leciała "Czarodziejka...". Serial barwny i ciekawy (w każdym sezonie nowy wróg, nowe umiejętności, nowe wojowniczki). Czasem zdarza mi się obejrzeć na chybił trafił jakiś odcinek i nadal mi się podoba :)


Powinnam otagować pięć blogerek, ale w czasie sesji nie chcę niczego nikomu narzucać. Moje zaproszenie jest otwarte - dziewczyny, jeśli macie czas i ochotę, zapraszam Was do odpowiedzi na taga :)

Znacie któryś z moich typów? Lubicie?

39 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. podzielam Twoje zdanie, super facet :) a tego głosu mogłabym słuchać cały dzień :)

      Usuń
  2. NICIS, Czarodziejka z Księżyca i Czarodziejki to także moje typy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ooo fajny tag, chyba tez go zrobie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś oglądałam kilka odcinków Pod osłoną nocy w telewizji i to chyba nie od początku :) Może do niego wrócę, jak już nie będę miała co oglądać :) A Kości, Buffy i Supernatural to naprawdę świetne seriale, polecam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kości są w porządku, ale nigdy mnie jakoś do końca nie wciągnęły. Resztę na pewno obczaję :)

      Usuń
  5. Czarodziejki i animowane i te nie też mnie nieźle wciągnęły :D Ogólnie ostatnie 5 pozycji by sie znalazło też u mnie ;) Moonlight chyba źle czasowo trafiło, bo jeszcze przed tym boomem na wampiry, a szkoda bo serial naprawde świetnie zrealizowany i najważniejsze 3 postacie mi sie bardzo podobały, co rzadko mi sie zdarza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czytałam w necie, że Moonlight miało wielu fanów (mimo, że nie było jeszcze takiego boomu), i że miał powstać kolejny sezon, ale scenarzystka napisała 13 odcinków zamiast 16, stacja nie dała jej więcej czasu na dopisanie 3 odcinków i zamknęła serial :( szkoda, szkoda, szkoda :(

      Usuń
  6. Kusi mnie ten tag, oj kusi :D Wciąż pamiętam naszą niedawna sesję mailową i dyskusję o serialach właśnie ;) hehehhe Widze tutaj trzy bliskie memu serduchu tytuły: oczywiście TVD (Damon, Damon, Damon), TB (Eric, Eric, Alcide, Eric). Jest i Czarodziejka z Księżyca, którą oglądałam nałogowo za dzieciaka :D. Miałam niemal obsesję na tym punkcie, heheh.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kat, zapraszam do stworzenia serialowego posta :*

      to była pamiętna dyskusja, ja bym mogła tak godzinami nawijać :D

      też miałam obsesję na punkcie czarodziejek, strasznie chciałam być którąś :D

      Usuń
    2. Bardzo mnie kusi, ale obawiam się że jak zacznę, to mnie będą musieli wołami od komputera odciągac ;) Ale chyba jednak się skuszę :D A którą czarodziejką chciałaś być?

      Usuń
    3. skuś się skuś, ja chętnie poczytałabym o Twoich typach :)

      co do czarodziejek, czasami chciałam być Księżycem, czasami Wenus, ale zazwyczaj chciałam być Merkurym, bo była mądra, a niebieski to mój ulubiony kolor :D

      Usuń
  7. obejrzałam wszystkie odcinki scrubs co najmniej po dwa razy ;D
    przyjaciół też oglądałam.
    moonlight jest wspaniały. do dzisiaj jestem w żałobie z powodu zaprzestania kręcenia :( ostatnio zaczęłam oglądać od początku, na pocieszenie ;)
    true blood mogłabym oglądać całymi dniami. i nocami :D
    czarodziejki to jedno z najlepszych wspomnień z dzieciństwa ;)
    pamiętniki wampirów też oglądam, na bieżąco. nawet nie wiem czemu, bo jakoś specjalnie nie porywa, ale oglądam ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czysta Krew to najlepszy serial jaki kiedykolwiek oglądałam!


    http://the-beautyoffashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. tez ogladalam czarodziejki z ksiezyca. A pamietniki wampirów lepsze sa w wersji serialowej anizeli ksiazkowej

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja niektóre z twojej listy znam i nawet lubię ale jakoś nie szaleję:). Czystą krew musze w koncu kiedys obejrzec!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. za jakimi serialami w takim razie szalejesz? jestem ciekawa :) Czystą krew koniecznie obejrzyj :)

      Usuń
  11. znam większość twoich typów, chociaż z wybraniem ulubionego serialu w danej kategorii miałabym problem :) może dlatego chętnie "pociągnę" taga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kategorie stworzyłam sama dla własnej wygody :) nie musisz się do nich stosować :) wystarczy po prostu krótko opisać swoje ulubione seriale :) zapraszam do taga :)

      Usuń
  12. kochane kłopoty ;) uwielbiałam to oglądać ;) i oczywiście Przyjaciele - nigdy się nie nudzą ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Gilmoorki, Friends, Scrubsy, NCIS - no kocham szczerze. A tam szowinistyczny DiNozzo- przecież nie da się go nie lubić ;).
    A CSI LV to tak do 8 sezonu. Potem strasznie zaczęli mieszać ;).

    A kryminalnych seriali, polecam Ci jeszcze Criminal Minds. No i zerknij na brytyjskiego Sherlocka z Bennedictem Cumberbatchem. No och ach ;).

    Tak, jestem serialo-maniaczką.

    Buźka!!! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki za polecenie, na pewno prędzej czy później obczaję te dwa seriale :)

      Usuń
    2. ja lubię czarodziejkę z księżyca;D NIE MIAŁA BYŚ MOŻE ochoty się wymienić?

      Usuń
  14. Nie, nie, nie, znowu te seriale! ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak tak! :D Już sobie ostrzę na niego zębiska :D Liste mam przygotowaną, a jutro będe pisać epopeję, sesese!

      Usuń
    2. super! fajnie, że napiszesz takiego posta :*

      Usuń
  15. Pamiętniki Wampirów rządzą ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. fajny tag :) sama muszę zrobić taki wpis, bardzo różniłby się od Twojego :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Ha, na Czarodziejce się wychowałam (ba, po dziś dzień co trochę do niej wracam ;)), Przyjaciół ubóstwiam i kiedy tylko trafię na odcinek w tv to oglądam (nawet jeśli widziałam go po kilka razy), a od Pamiętników Wampirów własnie się uzalezniłam (w tym tygodniu skończyłam maraton wszystkich emitowanych do tej pory odcinków). Brakuje mi tylko zapoznania się z Family Guy'em, czuję że to mój klimat :). Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  18. ja też od czasu do czasu wracam do Czarodziejki, najlepsza bajka dla dziewczynek :D buziak :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoją opinią :)

Bardzo proszę o niepozostawiane komentarzy typu: "Fajny blog. Obserwuję i liczę na to samo". Nie reaguję na agresywną autopromocję, więc nie spamuj, a ja nie będę musiała cenzurować :)

UWAGA: komentarze w postach starszych niż 7 dni są moderowane. Zmusił mnie do tego zalew automatycznie generowanych komentarzy, mających na celu reklamowanie różnych stron internetowych.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...