niedziela, 3 kwietnia 2011

Ziaja, maska anty-stres / Ziaja, anti-stress mask

 Na początku pragnę gorąco podziękować kochanej stri-lindze za przyznanie mi wyróżnienia sunshine award. Dziękuję! W zabawie wzięłam już udział:) Wszystkich zapraszam na fantastycznego bloga stri-lingi:)

Let me start with a THANK YOU to stri-linga who granted me the sunshine award :)

******************************************************************



Tak, wiem, że wiele osób pisze o maseczkach Ziaji. Ale przecież każdy ma inną skórę i na każdego te maseczki inaczej działają, więc każda opinia się liczy :) Ostatnio o maseczce anty-stres czytałam u Atiny (KLIK). Atina testowała maseczkę na zmęczonej cerze i niestety w tym przypadku produkt się nie sprawdził. Jeśli chodzi zaś o moją buzię, powoli odżywa po zimie:) Nie wygląda na zmęczoną. Gwoli ścisłości, mam cerę mieszaną, suchą na policzkach (z tak przez nas kochanymi suchymi skórkami) i tłustą w strefie T, w której lubią też wyskakiwać mi niespodzianki :/Na brodzie mam kilka blizn potrądzikowych - pamiątki po brzydkim zwyczaju wyciskania pryszczy. Jeśli zaś chodzi o zmarszczki, to na razie mam (na szczęście) tylko mimiczne:) Czego oczekiwałam od maseczki? Nawilżenia (ma dużo emolientów w składzie) i może lekkiego rozjaśnienia czerwonawych blizn potrądzikowych.

Moje oczekiwania nie były bezpodstawne. Oto, co obiecuje nam producent:


I czas na moje wrażenia:
Maseczka ma przyjemny słodkawy, relaksujący zapach. Saszetka wystarczyła mi na dwa użycia, choć gdybym nakładała ją nieco oszczędniej, mogłabym użyć jej trzy razy. Aplikacja jest przyjemna - maska jest gęsta, nic nie spływa z palców ani nie cieknie po twarzy. Zasycha po kilku minutach, ale nie do twardej, pękającej skorupy - to chyba cecha wspólna wszytkich maseczek Ziaji. Zmywa się bez najmniejszego problemu ciepłą wodą. Co do działania -  ja podrażnień na buzi nie miałam,  więc nie wiem, czy maseczka je łagodzi, ale ponieważ na drugim miejscu w składzie występuje olej Canola, jestem skłonna wierzyć, że produkt nieco pomaga. Ale jeszcze raz podkreślam - ja podrażnień nie miałam. Po zmyciu maseczki dokonałam dokładnych oględzin wzrokowo-dotykowych mojej buźki. Rozjaśnienia przebarwień nie zarejestrowałam nawet w najmniejszym stopniu, ale nie mam masce tego za złe - takie blizny potrądzikowe ciągną się głęboko w głąb skóry... Sama to sobie zrobiłam, więc teraz pokutuję. Świeże pryszcze były za to troszeczkę mniejsze. Skóra twarzy była bardzo miła w dotyku - taka miękka i jedwabista. Nie żeby przed aplikacją maski naskórek był szorstki jak papier ścierny, ale różnica była zauważalna. Twarz była również widocznie nawilżona, chociaż i tak nałożyłam jeszcze krem na noc. W tym miejscu zastanawiam się, czy efekt nawilżenia byłby taki sam zimą, kiedy mam ogromne problemy z przesuszonymi na wiór polikami. Trudno powiedzieć. I bonus, który mnie bardzo zaskoczył, ale i niezmiernie ucieszył - pory były widocznie zmniejszone! Wprawdzie rano wróciły do swojego normalnego stanu, ale jednak maseczka doraźnie je zmniejszyła:) W tym względzie maska anty-stres zadziałała lepiej niż maska oczyszczająca.  

Podsumowując, moja buzia polubiła tą maseczkę bardziej niż maskę oczyszczającą i nawilżającą. Do tego bardzo podoba mi się zapach tej maseczki, więc na pewno będę do niej wracać. Polecam:) Jak widać, wrażenia zupełnie inne niż u Atiny...

Skład:
skala: zielony - składniki nieszkodliwe lub o pozytywnym działaniu na skórę; pomarańczowy - składniki wzbudzające pewne zastrzeżenia; czerwony - składniki szkodliwe

Woda: środek rozpuszczający
Olej Canola: wytłaczany z rzepy olejnej brassica rappa. Zawiera 77% procent kwasu oleinowego. Posiada właściwości przeciwzapalne, chroni skórę przed stresem środowiskowym i oksydacyjnym. Stosowany w kosmetykach dla cer wrażliwych, w kosmetykach dla dzieci, w kosmtykach przeciwsłonecznych. (http://www.kosmetyka.eu/olej-canola.html)
Cetearyl Ethylhexanoate: Emolient. Pochodzenia chemicznego. Substancja stwarzająca na skórze efekt odpychający wodę, tworzy film, który chroni przed wysuszeniem. Jest środkiem natłuszczającym, nawilżającym, wygładzającym, zmiękczającym, zapewniającym prawidłową ochronę. Sprawia, że skóra jest miękka, elastyczna i gładka.
Illit: zielona glinka; posiada wyjątkowe właściwości wchłaniania zanieczyszczeń i sebum.
Octyldodecanol: Emolient. Zastosowany w preparatach do pielęgnacji skóry i włosów tworzy na ich powierzchni warstwę okluzyjną, która zapobiega nadmiernemu odparowywaniu wody (jest to pośrednie działanie nawilżające), przez co kondycjonuje skórę i włosy, czyli wygładza i zmiękcza. Poprawia właściwości aplikacyjne, stabilizuje emulsję.
Glyceryl Stearate: Emolient tzw. tłusty. Jeśli jest stosowany na skórę w stanie czystym, może być komedogenny. Zastosowany w preparatach do pielęgnacji skóry i włosów tworzy na powierzchni warstwę okluzyjną (film), przez co kondycjonuje, czyli zmiękcza i wygładza skórę i włosy. Emulgator W/O, składnik umożliwiający powstanie emulsji. Substancja konsystencjotwórcza, wpływa na lepkość gotowego produktu i poprawia właściwości użytkowe.
PEG-100 Stearate: emulgator, tensyd, lipid. Pochodzenia różnego. Syntetyczny polimer otrzymywany z tlenku etylenu i kwasów tłuszczowych. Składnik ten jest środkiem aktywnie myjącym, odpowiedzialnym za gruntowne oczyszczanie skóry i włosów.
Gliceryna: humektant, środek rozpuszczający, środek skażający. Pochodzenia różnego. Używana w kosmetyce głównie jako środek utrzymujący wilgoć. Jest substancją wchodzącą w skład naturalnego czynnika nawilżającego, sprawia, że skóra jest miękka, elastyczna i gładka. W wysokich stężeniach działa antyseptycznie, może jednak przy takiej ilości podrażniać błony śluzowe. Gliceryna jest mocno higroskopijna, w preparatach do pielęgnacji skóry (w zależności od stężenia) może mieć również niekorzystne działanie. Przy niedostatecznej wilgotności powietrza szybko pozbywa/odciąga wodę ze skóry co doprowadza często do wysuszenia naskórka.
Alkohol cetylowy: emulgator, emolient, regulator lepkości. Stosowany przy tłustej, zanieczyszczonej skórze. Używany w kremach do rąk, płynach do mycia twarzy, peelingach, odżywkach i maskach dla każdego typu włosów. Dzięki niemu emulsje dobrze się rozprowadzają i wchłaniają, nie pozostawiając tłustego filmu. Składnik o właściwościach wygładzających.
Glicerydy kokosowe: źródło NNKT bogatych w kwasy omega3 i omega6 niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania skóry. Zapewniają wysoką efektywność ochrony warstwy lipidowej naskórka (Ziaja)
Dimethicone: Emolient tzw. suchy, niekomedogenny (nie powoduje powstawania zaskórników), czyli tworzy na powierzchni skóry film, który ogranicza ucieczkę wody z naskórka. Substancja kondycjonująca włosy: poprawia rozczesywanie na mokro i na sucho, zapobiega splątywaniu, wygładza włosy, wykazuje działanie antystatyczne, dzięki czemu zapobiega elektryzowaniu się włosów. Poprawia właściwości sensoryczne preparatu. Ułatwia rozprowadzanie, daje efekt wygładzenia.
Poliakrylamid: substancja ochronna, żelująca, antystatyczna, wiążąca.
C13-14 Isoparaffin: środek rozpuszczający, emolient. Jest to substancja natłuszczająca, nawilżająca, wygładzająca, nadająca skórze miękkość, elastyczność i gładkość.
Laureth-7: tensyd, emulgator. Składnik używany jako emulgator i środek aktywnie myjący, odpowiedzialny za gruntowne oczyszczanie skóry i włosów.
Dwutlenek tytanu (Titanium Dioxide): barwnik, filtr przeciwsłoneczny, środek zmętniający. W mikronizowanej (drobno zmielonej) formie używana jako filtr przeciwsłoneczny (UVA i UVB) w kremach, mleczkach, lotionach do ciała, skutecznie chroni przed poparzeniem słonecznym i przedwczesnym starzeniem skóry. Szczególne zastosowanie znajduje w kosmetykach dla dzieci i osób o wrażliwej skórze.
Pantenol: Prekursor witaminy B5 (kwasu pantotenowego), prowitamina B5. Hydrofilowa substancja nawilżająca. Substancja aktywna, wywołuje efekt kosmetyczny na skórę: działanie przeciwzapalne, przyspiesza procesy regeneracji naskórka. Pantenol wykorzystywany jest w preparatach do pielęgnacji skóry i włosów, dzięki zdolności wnikania w ich strukturę. Nadaje skórze uczucie gładkości.
C12-15 Alkyl Benzoate: emolient, konserwant. Ten bardzo rzadki olej nie działa natłuszczającego, stosowany w kosmetyce zamiast naturalnych lipidów, ponieważ dobrze rozprowadza się na skórze i "pochłania" lepkość tłustych olejów. Substancja o właściwościach konserwujących, nawilżających i wygładzających. Nadaje skórze miękkość, elastyczność i gładkość.
Lecytyna: Wpływa na poprawę stopnia nawilżenia skóry. Emulgator W/O. Stabilizator emulsji - zapobiega rozwarstwianiu się faz w trakcie przechowywania produktu.
Ascorbyl Palmitate (Palmitynian askorbilu): antyoksydant. Substancja wykorzystywana często jako zamiennik witaminy C, ale nie działa przeciwrodnikowo tak skutecznie. Środek używany jako składnik wspomagający i antyutleniacz do ochrony wrażliwych na tlen lipidów. Stosowany także jako lekki konserwant dla naturalnych olejów, aromatów, farb, wosków i olejów jadalnych.
Fenoksyetanol: konserwant. Ciecz o mocno kwiatowym zapachu, lekko rozpuszczalna w wodzie, dodawana do kosmetyków jako środek konserwujący. Najczęściej używana jako substancja rozpuszczająca dla innych konserwantów (parabeny) lub wspomagająca ich działanie (methyldibromo glutaronitrile). Maksymalne dopuszczalne stężenie to 1%.
Methylparaben, Propylparaben: konserwanty. Środki wywołujące alergie.
2-Bromo-2-Nitropropane-1, 3-Diol: konserwant. Może wytworzyć nitrozaminy. Związek halogenoorganiczny, zawiera pochodne formaldehydu.
Diazolidinyl Urea: konserwant. Może wydzielić formaldehyd w produkcie lub na skórze.
Kompozycja zapachowa
Kwas cytrynowy: zmiękczacz, konserwant, regulator pH, środek wybielający. Szeroko stosowany w kosmetyce jako środek wspomagający działanie innych składników aktywnych.

źródła: wizaz.pl, kosmopedia.org, cosmeticsdatabase.com

*************************************************************
This anti-stress mask by Ziaja is available in Poland. The manufacturer promises that the product soothes skin irritations as well as making your skin smoother and lighter. The mask is yellow and smells really nice - I found the fragrance really relaxing. Application is smooth and it's easy to wash the mask off your face with lukewarm water. Having removed the mask, I examined my face. It was silky to touch, moisturised, and the pores were visibly reduced. The skin certainly wasn't lighter but that's OK, I'm very pleased with this product anyway. It turned out to be way better than Ziaja's cleansing and moisturising masks. I definitely recommend this anti-stress mask and I'm going to use it in the future:)

15 komentarzy:

  1. widzę, że u Ciebie wiosenne porządki pełną parą :) powiem Ci szczerze, że odechciało mi się tych maseczek Ziaji...

    OdpowiedzUsuń
  2. kosodrzewino, ktoś zasugerował zmianę grafiki, chyba była zbyt minimalistyczna, to postwiłam na zieleń ;) rozumiem Cię, ale widzisz, maska anty-stress zaskoczyła mnie na plus, więc może jeszcze daj im szansę...

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie ta maseczka dosłownie nic nie zrobiła:P
    Ale polubiłam oczyszczającą i regenerującą:) Także jak zawsze, trzeba wypróbować na sobie:)
    Nigdzie nie mogę dorwać różowej i czerwonej;/

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja stosuję maseczki z Perfekty :) są bardzo dobre :) polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. teraz zastanawiam się nad tymi porami, nie zwróciłam na to uwagi:(

    OdpowiedzUsuń
  6. damn, no właśnie starałam się przekazać TAG osobom, które nie brały jeszcze w zabawie udziału. ale nie sposób ogarnąć wszystkich Blogowych wydarzeń ;)
    pozdrawiam i dzięki za miłe słowa XD
    buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  7. tej jeszcze nie miałam, muszę wypróbować! skutecznie mnie zachęciłaś, niech no tylko dostanę zastrzyk kaski :>

    OdpowiedzUsuń
  8. a w ogóle jaka pozytywna wiosenna zmiana na blogu! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. anonyme, no widzisz, a mi oczyszczająca nie podpasiła; każdy ma inną skórę i inne potrzeby:)

    kokardko, na pewno wypróbuję:)

    Atino, a czy to by zmieniło Twoje zdanie co do maseczki?

    stri-lingo, no nie da się:)

    a., ciekawe czy u Ciebie zadziała:) czytelniczki sugerowały zmiany, więc się dostosowałam;) cieszę się, że zmiana się podoba:)

    OdpowiedzUsuń
  10. zdania bym nie zmieniła bo jednak zmniejszone pory to za mało, ale poprawiła bym recenzję na blogu:D

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja to się już powtarzam ale co jestem w ross to nie widzę tych maseczek z Ziaji ....

    OdpowiedzUsuń
  12. Śiwetny wpis o takie coś jest przezemnie wiecznie poszukiwane :)
    Dziękuję za radę zaraz pójdę ją zrobić :) :*

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajnie, ze sie sprawdzila. Ja jeszcze nie probowalam maseczek z Ziaji/chociaz bardzo sobie ja chwale/ , ale na pewno wyborobuje. :))

    OdpowiedzUsuń
  14. nowy konkurs u mnie :D do wygrania bransoletka z Pandory :D

    OdpowiedzUsuń
  15. moja ulubiona maseczka z Ziai :) chyba tylko po niej zauważyłam poprawę. Niewielką, ale zawsze coś. Z resztą ja nie robię regularnie maseczek. I wolę zdecydowanie naturalne glinki.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoją opinią :)

Bardzo proszę o niepozostawiane komentarzy typu: "Fajny blog. Obserwuję i liczę na to samo". Nie reaguję na agresywną autopromocję, więc nie spamuj, a ja nie będę musiała cenzurować :)

UWAGA: komentarze w postach starszych niż 7 dni są moderowane. Zmusił mnie do tego zalew automatycznie generowanych komentarzy, mających na celu reklamowanie różnych stron internetowych.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...