sobota, 25 lutego 2017

L'Biotica Biovax, szampon, odżywka, maska i olejek silikonowy z serii bambus & olejk awokado


Po bardzo owocnym spotkaniu z ekspresową odżywką do włosów z tej linii postanowiłam wypróbować całą serię. Co z tego wynikło? Czytajcie dalej :)

Ciekawostką jest fakt, że cała czwórka nie dzieli tego samego zapachu. Szampon i odżywką pachną świeżo, ogórkowo-arbuzowo, natomiast maska i jedwab do włosów idą w stronę łąki z kwiatami. Aromaty te są przyjemne i delikatne; nie kłócą się z perfumami i nie przyprawiają o ból głowy.


Szampon

Szampon ma postać białawej-zielonkawej emulsji, a jego konsystencję opisałabym jako bogatą. Nie pieni się zbyt obficie, dlatego używałam większą porcję niż normalnie. Myć włosy myje, oleje też domywa, ale dla moich niezniszczonych kłaków był troszkę za bogaty. Objawiało się to brakiem objętości i lekkości po wyschnięciu (nie używam suszarki) oraz tym, że włosy traciły świeżość po 1,5 dnia od mycia, a ponieważ myję je co drugi dzień, popołudniami drugiego dnia widziałam wyraźnie, że wołają o kąpiel. Nie wypowiem się, czy szampon wspomaga regenerację pasm, bo moje są w dobrym stanie. Skalpowi szampon nie zaszkodził, za co ogromny plus. Osobiście do niego nie wrócę, ale myślę, że osoby z suchymi włosami mogłyby być z niego naprawdę zadowolone.


Ekspresowa odżywka

To najmocniejsze ogniwo zestawu. Ma postać białej, kremowej emulsji, która nie spływa z włosów. Rzeczywiście działa już po krótkim czasie (choć trzymam ją na głowie przez kilka minut, nie te jedyne 60 sekund). Moje włosy są po niej nawilżone, gładkie, przyjemne w dotyku i lśniące.


Maska

Jest nieco gęstsza od odżywki i dołączono do niej czepek. Rzecz w tym, że czy nałożę ją na pół godziny pod rzeczony czepek, czy na kilka minut jako odżywkę, działa tak samo - czyli podobnie jak odżywka, ale troszkę słabiej. Trudno opisać te subtelne różnice, ale takie są moje subiektywne odczucia.


Jedwab do włosów

To taki typowy silikonowy olejek na końce, ale jest bardzo dobry w swojej kategorii. Przede wszystkim nie zawiera alkoholu, więc nie wysusza pasm. Poza tym nie zbija ich w strąki. Podczas aplikacji czuję, jak "otula" włosy sprawiając, że zdają się jeszcze gładsze, bardziej miękkie i jeszcze mocniej odbijają światło. Nie mam do niego zastrzeżeń.

Cieszę się ze spotkania z całą serią. Odżywki zużyłam już przynajmniej trzy opakowania i na pewno będę do niej wracać. Myślę, że jedwab też jeszcze u mnie zagości, bo w chłodne miesiące lubię w ten sposób zabezpieczać końcówki przed ocieraniem się o swetry i płaszcze, a dla mnie istotny jest brak alkoholu denaturowanego (jeden taki jedwab z tym składnikiem na dłuższą metę bardzo zmasakrował mi końce). Szampon okazał się zbyt bogaty dla mojego typu włosów, a maska działała podobnie, choć subtelnie gorzej od odżywki, więc nie mam parcia, by do nich wrócić. Mam jednak ochotę wypróbować inne linie Biovax, na przykład diamentową. Zobaczymy, co czas przyniesie...

26 komentarzy:

  1. Na diamentową wersję produktów i ja mam ochotę. Ta niestety nie do końca mnie ciągnie, bo z awokado mam raczej przeciętne doświadczenia. Mimo to maskę chętnie bym przetestowała :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten olejek mógłby mi się spodobać, raz na jakiś czas lubię takie produkty;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Seria zupelnie mi obca :) chyba nigdy nie nialam produktow Biovax. Ciekawie brzmi olejek do włosów:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Miałam serum z innej serii i szczerze Ci powiem, że na dłuższą metę miałam wrażenie, że nie ma żadnego dobroczynnego wpływu na włosy, po prostu wizualnie je "odpuszało" i nabłyszczało. Zaskoczeniem dla mnie jest to, że maska ma mniejszy efekt na włosach niż odżywka. Zawsze wydawało mi się, że powinno być odwrotnie ;) No ale kosmetyki lubią zaskakiwać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ano lubią :) z serią Alterry z granatem i aloesem mam tak samo: na moich włosach odżywka działa dużo lepiej niż maska :)

      Usuń
  5. Z Biovax miałam chyba tylko jedną maskę w życiu. Nie wiem dlaczego, ale jakoś tak mnie do L'Biotica średnio ciągnie, tak w sumie bez powodu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Fakt, odżywka ma silniejsze działanie niż maska - trochę dziwne, ale co tam ;) Ja nie oczekiwałam od nich cudów, bo przy moich suchych włosach jest o taki ciężko ;) Zużyłam drugie opakowanie maski, odżywkę kończę, miałam okazję wypróbować olejkowy jedwab i już raczej nie wrócę. Raz, że ścięłam włosy i zmierzam jeszcze bardziej poszaleć, a dwa - kupiłam maski Anwen typowo do włosów wysokoporowatych (takie jak moje) i przy obecnej długości starczą mi na dłuuuugo. Moja przygoda z Biovaxem została zakończona.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. było nie było, ale Biovax a Twoi ściśli ulubieńcy do pielęgnacji włosów to zupełnie inna liga ;)

      Usuń
  7. Strasznie mnie ciekawi czemu te zapachy są różne :D Ale już któryś raz trafiam na tą serię i chyba czas skusić się w końcu na maskę i odżywkę jak tylko wykończę moje zachomikowane zapasy :D

    OdpowiedzUsuń
  8. ja też nie używam suszarki, ale mam suchy skalp więc na pewno ten szampon u mnie nie wpłynąłby na krótszą świeżość włosów

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja z kolei nie wytrzymałabym bez suszarki, nie przepadam za lekkim chłodkiem wilgoci, zwłaszcza w lutym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mi nie przeszkadza, ale rozumiem, że można tego nie lubić :)

      Usuń
  10. Po ekspresową odżywkę z przyjemnością sięgnę, jestem ciekawa jej zapachu :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam maskę i też mnie nie zachwyciła - efekt jest taki sobie i raczej do niej nie wrócę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a odżywkę znasz? bo ja odżywkę z tej serii uwielbiam :)

      Usuń
  12. Miałam kiedyś jakąś maskę tej marki, obecnie nie planuję używać ich kosmetyków z uwagi na średnie składy.

    OdpowiedzUsuń
  13. Takie ładne opakowania! Aż czuć wiosnę za oknem. Ja używałam maski z bambusa i serdecznie polecam innym ją spróbować. Cudowna

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoją opinią :)

Bardzo proszę o niepozostawiane komentarzy typu: "Fajny blog. Obserwuję i liczę na to samo". Nie reaguję na agresywną autopromocję, więc nie spamuj, a ja nie będę musiała cenzurować :)

UWAGA: komentarze w postach starszych niż 7 dni są moderowane. Zmusił mnie do tego zalew automatycznie generowanych komentarzy, mających na celu reklamowanie różnych stron internetowych.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...